Jó tudni

Miért jó a jóga?


- A jóga eredendően egy módszer, melynek célja testünk felkészítése a meditációra. Tudományos vizsgálatok       szerint a meditatív gyakorlatoknak a jótékony hatásai mindennapi életünk egészére kiterjed.

- A jóga életmód (beleértve az ászanákat, a meditációt a közösségi támogatást, és a növényi alapú étrendet) növeli    a telomerek hosszát amelynek pozitív hatása lehet az élethosszra és az egészségre

- A meditáció gátolja a sejtöregedést, jelentősen lelassíthatja, vagy akár megakadályozhatja az agyszövet korral        létrejövő, természetes idegi degenerációjának egy részét

- A jóga elősegíti a csontok és ízületek egészségét

- Egy 10 éven át folytatott kísérlet eredményei szerint a jóga emeli a csont ásványsűrűségét a gerincben

- A jóga segítségével ápolhatjuk azt a képességünket, hogy előítélet-mentes megfigyelői legyünk az állandó              változásoknak, hogy ne azok irányítsák létünket.

- A jógából eredő életmód és szemléletváltás segít az embereknek túllépni a betegközpontúságon, hogy annak a      helyét az életigenlés vegye át

- A jóga eszközt ad ahhoz, hogy megszabaduljunk mindazoktól a gondolati és érzelmi mintáktól, amelyek már            nincsenek hasznunkra.

- A meditáció, a testtudatos mozgás és a jóga filozófiai tanításaira alapozott, tudatos életvitel javítja a figyelmi         szintünket. Ez a Neurokognitív útvonal az Elme-Test útvonala.

- Új kutatások szerint a jóga megváltoztatja agyműködésünket, mégpedig jó irányba. Az ászanák, mudrák és a       pránajáma belső testi tudatosságot adnak. Ez a test tudatosság hatással van az autonóm idegrendszerünkre, ami   változást idéz elő a gondolatainkban és az idegi összeköttetéseinkben, így építve agyunkat és javítva       önszabályozási képességeinket. Ez a Neurofiziológiai útvonal a Test-Elme útvonala.

- Kutatások szerint a jógázó idősek rugalmasabbak, jobb az erőnlétük, fejlettebb az egyensúlyérzékük, illetve       könnyebben végeznek el funkcionális tevékenységeket. A jóga egyre népszerűbbé válik 65 évnél idősebbek     körében.

- A jóga javíthatja a figyelemzavaros Hiperaktivitási szindróma (ADHD) alapvető tüneteit - a figyelmetlenséget, hiperaktivitást, túlzott impulzivitást - gyerekeknél és serdülőknél, ha mint Test-Elme terápiáját és mint mozgásformát gyakorolják.

- Még folytatjuk....